Bang, boos, gefrustreerd, verdrietig, jaloers of teleurgesteld, emoties die we allemaal wel eens ervaren, maar het ervaren van deze emoties en gevoelens kan best een uitdaging zijn, zeker als je ze liever niet wil voelen.

De laatste tijd gaat de frequentie op aarde steeds verder en verder omhoog, super fijn voor onze ontwikkeling, maar de keerzijde is dat oude pijnen die diep in ons opgeslagen liggen langzaam naar de oppervlakte komen. Ook als je je helemaal niet bezig houdt met persoonlijke en spirituele ontwikkeling, er is geen ontkomen aan ….

Oude pijnen worden aangeraakt door de spiegels die je krijgt voorgehouden door je omgeving. Iemand zegt iets (of juist niet), iemand doet iets (of juist niet) en vanuit het niets ontplof je. Hierdoor kunnen vervelende situaties ontstaan, zeker als je niet de verantwoordelijkheid neemt voor je emoties en gevoelens.

Helaas is ons niet geleerd hoe om te gaan met emoties en gevoelens en zijn we vooral gericht op het onderdrukken, het niet voelen van pijn en hoe je hier zo snel mogelijk van weg komt, maar dit helpt je niet verder. Het onderdrukken van emoties of gevoelens lost namelijk niets op. Doordat de energie van de emotie niet de ruimte krijgt en geuit wordt, gaat deze zich vastzetten in je lichaam en slaat zich op in je cellen.

Toelaten en voelen dus…
Al die triggers bieden je de mogelijkheid om oude pijn die aangeraakt wordt toe te laten en doorvoelen, goed nieuws dus 🙂
Dit vraagt bewustzijn om je oude patroon van onderdrukken te doorbreken. Dus ook vanuit waarheid naar jezelf durven kijken en zien wat er werkelijk gebeurt. Jezelf hierin trainen, zodat je oude pijnen werkelijk kunt gaan verwerken en uiteindelijk loslaten.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je hetzelfde als je altijd kreeg, dus maak de keuze om hier verandering in aan te brengen!

Wanneer heb je een oude pijn verwerkt?
Als je merkt dat de intensiteit waarop je voorheen reageerde op een bepaalde situatie afneemt en uiteindelijk zijn kracht helemaal verliest.

Hoe doorvoel je emoties die zich aandienen?
1. Neem een aantal bewuste ademhalingen, op het moment dat je een emotie ervaart.
2. Accepteer dat alleen jij verantwoordelijk bent voor de emotie en aanvaar de emotie zonder oordeel.
3. Laat de emotie er helemaal zijn en blijf er met aandacht bij. Waar voel je de emotie in je lichaam? Wat voel je? Durf het zo goed mogelijk toe te laten en heb er ook hier verder geen oordeel over.
4. Wat heeft de energie van de emotie nodig? Huilen, stampvoeten, dansen…? Geef de emotie de ruimte voor expressie.

Na enkele minuten stop je de oefening. Besteed na afloop ook aandacht aan het verhaal achter de emotie. Heeft de ontstane situatie werkelijk iets te maken met de persoon die de emotie bij je heeft getriggert? Of is er een relatie met een situatie uit het verleden?

 

Tip: Met aandacht bij een emotie blijven kan zeker in het begin best een uitdaging zijn. Binnen het Healing Membership zijn er verschillende sessies om jezelf te trainen met aandacht bij een emotie te kunnen blijven.

Meer informatie over het Healing Membership lees je hier >>>

1
Heb je een vraag?
Hoi! Heb je een vraag?
Powered by